- Aktualności
- Odsłony: 319
Wojna w Ukrainie - prezentacja Edukreatywne
- Children: 1
ZAchęcamy do zapoznania się z prezentacją przygotowaną przez Zespół Edukreatywne - Wojna w Ukrainie
ZAchęcamy do zapoznania się z prezentacją przygotowaną przez Zespół Edukreatywne - Wojna w Ukrainie
Zapraszamy do lektury opracowania pani Doroty Zawadzkiej, pt. Jak wspierać uczniów pochodzenia ukraińskiego i rozmawiać w szkole/placówce o wojnie?
Szanowni Państwo!
Chcielibyśmy przypomnieć, że nieprzerwanie od poprzedniego roku szkolnego nasza placówka bierze czynny udział w programie Insta Ling – skuteczna nauka słówek. Wspomaga on naukę słownictwa języków obcych, przyśpiesza przyswajanie oraz wypracowuje u uczniów systematyczność pracy.
Na jakich przedmiotach uczeń pracuje z Insta Ling?
Jak uczeń pracuje z programem?
Uczeń codziennie loguje się na stronie Insta.Ling na swoje konto za pomocą loginu i hasła przekazanego przez nauczyciela języka obcego i wykonuje powtórkę około 20 słówek udostępnionych w danym tygodniu, co średnio zajmuje od 2 do 8 minut. Po każdej wykonanej sesji uczeń może obejrzeć raport z systematyczności i postępów pracy klikając “Sprawdź ocenę Insta.Ling” po każdej wykonanej sesji.
Jakie możliwości posiada rodzic w programie?
Do każdego loginu i hasła dziecka dołączona jest instrukcja utworzenia konta rodzica. Za pomocą panelu rodzicielskiego, każdy może monitorować postępy swojego dziecka w bardzo prosty i przystępny sposób. Platforma Insta.Ling działa bowiem na każdym urządzeniu mobilnym i przeglądarce internetowej. Szczegółowy opis konta rodzica mogą Państwo znaleźć tutaj: https://instaling.pl/podrecznik_dla_rodzicow.php
Jak wygląda ewaluacja pracy z programem?
Udział w programie jest obowiązkowy na wskazanych wyżej przedmiotach odpowiednich dla klasy 7 i 8. Jest to forma aktywizująca tradycyjną naukę języka obcego. Praca uczniów będzie nagradzana comiesięczną oceną z Insta.Ling z wagą 1 zgodnie z PZO w skali od 1 do 6, którą nauczyciele będą wystawiać w oparciu o tygodniowe oceny uczniów według system oceniania proponowanego przez twórców Insta.Ling w podręczniku metodycznym.
Chcą państwo poznać więcej szczegółów?
Szanowni Państwo
Serdecznie zapraszamy do udziału w webinarach organizowanych w ramach Dnia Słuchu przez Centrum Popularyzacji Nauki Politechniki Śląskiej oraz Wydział Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej. Spotkania online odbędą się 3 marca w godz. 09:00–11:45 za pośrednictwem platformy Zoom: https://bit.ly/3Hf1cIj
Tematem webinarów będzie słuch i sprawności słuchowe przedszkolaka oraz ucznia, badania słuchu dzieci, przetwarzanie słuchowe a nauka zdalna. Podane zagadnienia poruszą:
dr inż. Michał Kręcichwost, Katedra Informatyki i Sztucznej Inteligencji Wydziału Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej
dr n. hum. Natalia Moćko, Wydział Humanistyczny Uniwersytetu Śląskiego, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Mysłowicach,
lic. Agnieszka Pucka, NOZZ All-Medicus Katowice
Program:
09:00 – 09:45
Słuch i sprawności słuchowe – do czego potrzebne maluchowi, przedszkolakowi i uczniowi? – webinar dla rodziców
10:00 – 10:45
Nie taki słuch straszny… Jak, kiedy i co badać? Krótki poradnik na temat badań słuchu. – webinar dla rodziców i nauczycieli
11:00 – 11:45
Słuch i przetwarzanie słuchowe a nauka zdalna – co możemy zrobić z tą „pandemią” problemów szkolnych? – webinar dla nauczycieli
Od środy 2 marca br. przy darmowym Dziecięcym Telefonie Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12 dyżurować będzie psycholog biegle posługujący się językiem ukraińskim. Będzie też można uzyskać wsparcie w języku rosyjskim.
Dyżury psychologa w języku ukraińskim i rosyjskim:
– w godzinach 1500– 2200:
– w godzinach 2200– 600:
Źródło:
Strona Rzecznika Praw Dziecka oraz KO w Katowicach
Pn.-Pt 07:00-15:00
So, Nd nieczynne