Innowacje realizowane w edukacji wczesnoszkolnej |
|
Po naszymu, czyli po śląsku- edukacja regionalna |
Autor: Natalia Rusin
Nauczyciele realizujący innowacje:
Natalia Rusin, Klaudia Rej, Magdalena Dracheim, Kinga Żabicka-Sterczyk, Iwona Gawrońska, Aleksandra Wallenburg, Anna Ostaszewska
|
Głównym celem innowacji jest nauka o swoim regionie, jego historii, obrzędach i zwyczajach, poznanie gwary śląskiej, legend śląskich. Ukształtowanie w dzieciach poczucia tożsamości regionalnej, będącej podstawą zaangażowania się w życie wspólnoty lokalnej. |
|
|
Zaprogramuj przyszłość- kodowanie, programowanie dla klas 1-3 |
Autor: Natalia Rusin
Nauczyciele realizujący innowacje:
Natalia Rusin, Aleksandra Wallenburg
|
Cel główny:
Rozwój kompetencji cyfrowych, w szczególności związanych z nauką kodowania i programowania w nauczaniu wczesnoszkolnym.
|
|
|
Czytam, więc wiedzę zdobywam |
Autorzy i nauczyciele uczestniczący:
Natalia Rusin, Klaudia Rej, Magdalena Dracheim, Kinga Żabicka-Sterczyk, Iwona Gawrońska, Aleksandra Wallenburg, Anna Ostaszewska
|
Cel główny:
Propagowanie czytelnictwa, książki i działań twórczych wśród dzieci.
|
|
|
Innowacje realizowane w II etapie edukacyjnym |
|
DWUMIESIĘCZNIK SZKOLNY |
|
Autorzy:
Sylwia Kaczmarek, Daria Polak
|
Cele główne:
- rozwijanie i kształtowanie zainteresowań uczniów,
- wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka,
- nabywanie umiejętności świadomego korzystania z zasobów technologii komputerowej i uczestniczenia w kulturze.
|
|
|
TEATRZYK DWUNASTKA |
|
Autorzy:
Sylwia Kaczmarek, Agnieszka Zalewska
|
Cele główne:
- rozwijanie uzdolnień artystycznych, zainteresowań uczniów,
- zdobywanie potrzebnej wiedzy poprzez udział w warsztatach teatralnych,
- wzmacnianie poczucia własnej wartości,
- kształtowanie umiejętności pracy w zespole,
- uczenie twórczego myślenia,
- przygotowanie do udziału w konkursach recytatorskich i wystąpieniach teatralnych.
|
|
|
Opowiem Ci o Ojczyźnie |
|
Autorzy:
Katarzyna Mielcarz, Agnieszka Zalewska, Bogusław Pilch
|
Cele główne:
Wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej i kształtowanie postaw patriotycznych
|
|
|
Maths in English |
|
Autorzy i nauczyciele realizujący:
Barbara Kaczmarczyk, Joanna Grecka-Otremba
|
Głównym celem innowacji jest wspomaganie rozwoju umysłowego i rozwijanie aktywności twórczej uczniów, połączone z wykorzystaniem naturalnych językowych i matematycznych możliwości dziecka oraz stworzenie sytuacji matematycznych, które będą pozwalały dzieciom wykonywać zadania proste i problemowe sformułowane w języku angielskim.
|
|
|
Podstawowe pojęcia i zwroty fizykochemiczne w języku angielskim |
|
Autorzy:
Małgorzata Popławska, Joanna Grecka-Otremba
|
Cel główny:
Zapoznanie uczniów z podstawowymi pojęciami fizykochemicznymi w języku angielskim.
|
|
|
Uczeń – badacz i odkrywca chemii i fizyki |
|
Autorzy:
Małgorzata Popławska, Joanna Grecka-Otremba
|
Cele główne:
Zachęcenie i motywowanie uczniów do samodzielnego podejmowania, planowania i przeprowadzania eksperymentów naukowych, zgłębiania tajników wiedzy z nauk ścisłych przy wykorzystaniu metody IBSE.
|
|
|
Młody Naukowiec ZSiP 1 Katowice w Świecie Hydrostatyki i Aerostatyki |
|
Autor:
Joanna Grecka-Otremba
|
Cele główne:
Stworzenie odpowiednich warunków do nauki w celu efektywniejszego procesu poznawczego, zastosowanie metody nauczania przez odkrywanie.
|
|
|
DWUJĘZYCZNA DWUNASTKA |
|
Autorzy:
Alicja Kosek, Barbara Kaczmarczyk, Mateusz Motyl
|
Cele główne:
Wzbogacenie zajęć z przedmiotów wiodących w szczególności matematyki i biologii, i j. angielskiego. Rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych w j. angielskim wśród uczniów klas VII i VIII.
|
|
|
Planuję swoją przyszłość |
|
Autorzy:
Renata Nowak, Mateusz Motyl
|
Cele główne:
Urozmaicenie lekcji z wychowawcą, kształtowanie wśród uczniów umiejętności wyboru ścieżki edukacyjnej, zawodowej.
|
|
|
Zieleń to życie |
|
Autor: Damian Labuszka
Nauczyciele realizujący innowację:
Damian Labuszka, Anna Lauer-Wochnik
|
Cel główny:
Poprawa estetyki terenu zielonego wokół szkoły i w salach lekcyjnych.
|
|
|
|
|
|
|