Opracowane meriały przez nauczycieli w ramch projektu PO WER "Zmierzając ku edukacji bilingwalnej"

    Children: 120

    Cwiczenia nadesłała Pani Barbara Kaczmarczyk

     

    Scenariusz nr 1

    ćwiczenie 1 - Match the sentence beginnings with the correct endings.

    Ćwiczenie można stosować jako powtórkę partii materiału. Ćwiczymy czytanie, słuchanie  oraz słownictwo z zakresu języka angielskiego na matematyce.

    Ćwiczenie można dostosować do dowolnego przedmiotu, na dowolnym poziomie.

    Należy wyciąć paski z częściami zdań (załączniki 1 i 2) - początek lub koniec zdania. Jeśli klasa liczy więcej uczniów niż jest zdań, można dodać własne zdania lub skopiować już napisane. Warianty ćwiczenia:

    1. a) Praca w parach - przy mniejszej liczbie zdań.

    Jeden uczeń otrzymuje paski papieru z początkiem zdań, drugi paski z zakończeniem zdań. Pierwszy uczeń wybiera zdanie i odczytuje je, zadaniem drugiego ucznia jest dopasowanie odpowiedniego zakończenia zdania.

    1. b) Praca w czwórkach

    Jedna para otrzymuje paski z początkiem zdań, druga paski z zakończeniem zdań.

    1. c) Praca z małą grupą uczniów np. na kółku matematycznym

    Nauczyciel ma paski z początkiem zdań, każdy  uczeń otrzymuje jeden lub dwa paski
    z zakończeniem zdań. Nauczyciel czyta początek zdania, uczeń, który zna jego zakończenie zgłasza się i odczytuje swoją odpowiedź.

    1. d) Praca z całą klasą

    Każdy uczeń otrzymuje pasek z początkiem lub końcem zdania. Jeden uczeń czyta głośno początek zdania. Uczeń, który ma pasek z zakończeniem zdania, zgłasza się i odczytuje informację na pasku. Jeśli zakończenie jest nieprawidłowe kolejny uczeń ma szansę podać prawidłową odpowiedź.

    Przykładowe zdania:

    Dział "Czworokąty" - załącznik nr 1

    Dział "Podzielność liczb" - załącznik nr 2

     

     załącznik nr 1

    Trapezoid is a quadrilateral

    with at least one pair of parallel sides.

    Isosceles trapezoid is a trapezoid

    in which the arms are of equal length.

    Right-angled trapezoid is a trapezoid

    that has at least one right angle.

    Parellelogram is a quadrilateral

    which has two pairs of parallel sides.

    Diamond is a quadrilateral

    that has all sides of equal length.

    Rectangle is a quadrilateral

    whose all angles are right angles.

    Square is a rectangle

    that has all sides of equal length.

    The diagonals of a parallelogram

    intersect at their midpoint.

    Diagonals of a diamond

    intersect at their midpoint and are perpendicular.

    Diagonals of a rectangle

    are of equal length and intersect at the midpoint.

    Diagonals of a square

    are of equal length, intersect at the midpoint and are perpendicular.

    The sum of the measures of the angles

    of a quadrilateral is 360o.

     

    Załącznik nr 2

     

    A number is divided by 2

    when its last digit is 0, 2, 4, 6, 8.

    A number is divided by 5

    when its last digit is 0 or 5.

    A number is divided by 10

    when its last digit is 0.

    A number is divided by 100

    when its two last digits are 00.

    A number is divided by 3

    when the sum of its digits is divisible by 3.

    A number is divided by 9

    when the sum of its digits is divisible by 9.

    A prime number

    has only two divisors.

    A prime number

    Is only divided by itself and 1.

    Numbers 0 and 1

    are not prime or composite numbers.

    A composite number

    has more than two div

     

     

     Scenariusz nr 2

     

    ćwiczenie 2

    Ćwiczenie można stosować jako powtórkę partii materiału. Ćwiczymy słownictwo z zakresu języka angielskiego na matematyce.

    a) Match words to the picture.

    right-angled triangle             acute triangle             isosceless triangle

    equilateral triangle               obtuse triangle

     

     

     

       b) Match words to the picture.

     

    rectangle        parallelogram             diamond         trapezoid        square

     

     

     

     

     

     

    Scenariusz nr 3

     

    ćwiczenie 3

    Ćwiczenie można stosować jako powtórkę partii materiału. Ćwiczymy słownictwo z zakresu języka angielskiego na matematyce.

     

    a) Answer the questions - choose the correct name of triangle from the list below

    right-angled triangle                       acute triangle                         isosceless triangle

                                 equilateral triangle               right-angled isoscelles triangle
    1. Which triangle has all heights of the same length? .............................................................
    2. Which triangle has two sides of the same length? ...............................................................
    3. Which triangle has all sides of the same length? .................................................................
    4. Which triangle has three acute angles? ...............................................................................
    5. Which triangle has two angles of measure 45o? ..................................................................
    6. Which triangle has two heights of the same length? ...........................................................
    7. Which triangle has two angles of the same measure? .......................................................
    8. Which triangle has an angle of measure 90o? ......................................................................

     

     Scenariusz nr 4 

    ćwiczenie 4

    Ćwiczenie można stosować jako powtórkę partii materiału. Ćwiczymy słownictwo z zakresu języka angielskiego na matematyce.

    1. a) Answer the questions - match the name of polygons (the first letter of the polygons is given).

     

     

    1. Which D has all sides of equal length?                 .............................................................
    2. Which P has five sides?                                     ..............................................................
    3. Which T has at least one pair parallel sides?         .............................................................
    4. Which R has all right angles?              ...............................................................................
    5. Which S has four sides of the same length and four angles of the same measure?  ..................................................................
    6. Which H has six sides?                                       ...........................................................
    7. Which P has two pairs of parallel sides?               ...........................................................

     

    HELIX_TAGS:

    Godziny lekcyjne

    • Lekcja 1: 08:00 - 08:45
    • Lekcja 2: 08:50 - 09:35
    • Lekcja 3: 09:45 - 10:30
    • Lekcja 4: 10:40 - 11:25
    • Lekcja 5: 11:45 - 12:30
    • Lekcja 6: 12:50 - 13:35
    • Lekcja 7: 13:55 - 14:40
    • Lekcja 8: 14:45 - 15:30
    • Lekcja 9: 15:35 - 16:20

    Sekretariat Szkolny

    Pn.-Pt     07:00-15:00

    So, Nd    nieczynne

    Szybki kontakt

    Szkoła Podstawowa nr 12
    im. Ignacego Paderewskiego

    • ul. Paderewskiego 46, 40-282 Katowice
    • tel. 32 255 50 36
    • mail: sekretariat@zsip1katowice.edu.pl
    © 2017 Your Company. All Rights Reserved. Designed By WarpTheme